Referentie: Stichting Zorgbalans

Zorgbalans Logo

In gesprek met Paul Havinga, wagenparkbeheerder bij Stichting Zorgbalans. Hij gebruikt FleetGO voor de fiscale rittenregistratie.

Zorgen en ontzorgen, zodat ouderen en chronisch zieken zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen. De 3.000 professionals en 900 vrijwilligers van Stichting Zorgbalans geven iedere dag in een vertrouwde omgeving ‘persoonlijke’ zorg; zorg die aansluit bij de behoefte van hun cliënten. Om optimale zorg te kunnen bieden, moet ook het vervoer van en naar de cliënten zo efficiënt mogelijk worden ingericht. Zoals met de automatische rittenregistratie van FleetGO.

“Hoe meer administratieve tijd we besparen, hoe meer zorg we kunnen bieden”

Paul Havinga

Tijd besparen is meer zorg verlenen

Jarenlang werkte Paul Havinga, nu kantoorondersteuner en wagenparkbeheerder bij Zorgbalans, als verzorgende (niveau 3) in de thuis- en verpleegzorg. 24 uur per dag was hij betrokken, ofwel letterlijk met de handen aan het bed, ofwel in gedachten bij zijn cliënten. Als geen ander weet hij dus hoe waardevol, maar ook hoe intensief dit beroep is. Zijn ervaringen op de werkvloer maken dat hij in zijn huidige functie als kantoorondersteuner én het wagenpark zo efficiënt mogelijk inricht. Paul: “Hoe meer tijd we besparen, hoe meer zorg we kunnen bieden. Iedere minuut is er een.”

Honkvast

Ruim veertig voertuigen van Zorgbalans vallen onder de verantwoordelijkheid van Paul. “Toen ik startte als wagenparkbeheerder, liep er al een contract bij FleetGO. Toen dit contract afliep, hebben we nog even naar andere aanbieders gekeken, puur omdat het altijd goed is om te vergelijken. We kwamen al snel tot de conclusie die we eigenlijk al aanvoelden; het kilometerregistratiesysteem van FleetGO voldoet aan al onze wensen en de omgang met de medewerkers van FleetGO is bijzonder prettig. We hadden geen enkele reden om over te stappen. Bovendien was ik onder de indruk van de goede service van FleetGO. Omdat het systeem voor mij nieuw was, kwam er bijvoorbeeld iemand langs om uit te leggen hoe het werkte. Dat persoonlijke contact vind ik heel prettig. ”

Uitbreidingsmogelijkheden

Dat met de automatische rittenregistratie van FleetGO de handmatige administratie verleden tijd is, was Paul wel bekend. Maar dat het systeem nog zo veel méér mogelijkheden biedt, was voor Paul een aangename verrassing: “Door bijvoorbeeld adressen van cliënten te koppelen aan de data van onze voertuigen, kan ik zien wanneer een verpleegkundige een bezoek heeft gebracht. Ook gaan we een CAN-buskoppeling maken, zodat ik niet meer maandelijks een correctierit hoef te maken. Een andere handige tool is de signalering met betrekking tot onderhoud. We maken relatief veel stadskilometers, wat om tijdig onderhoud vraagt. Dankzij het rittenregistratiesysteem weet ik precies welke voertuigen wanneer aan onderhoud toe zijn. Dat scheelt rompslomp achteraf. Bij dit alles vind ik het een fijne gedachte dat het systeem aan alle wettelijke eisen voldoet, zowel van de fiscus als de AVG.”

Persoonlijk contact

Het gebeurt zelden dat er een kink in de kabel van het rittenregistratiesyteem zit. Maar áls er iets speelt, wordt het direct opgepakt. Paul: “Laatst zag ik bijvoorbeeld dat bij een voertuig al een tijdje geen registraties waren gemaakt. Mogelijk werd dit voertuig die periode niet gebruikt, maar om zeker te weten of alles in orde was, nam ik contact op met de servicedesk van FleetGO. Ze keken op afstand mee en konden precies vertellen wat er aan de hand was. Ik voel me altijd vrij om ze iets voor te leggen; geen vraag ze te gek. Voor iemand als ik, die geen techneut is, is dat heel prettig. Alles wordt rustig uitgelegd en als het nodig is, komt er een monteur langs. Het contact is gewoon heel open, vlot en persoonlijk.”

Offerte aanvraag