Referentie: Pirtek

Pirtek

In gesprek met Sebastiaan van Eijs, eigenaar van Pirtek Amsterdam Noord. Ze gebruiken FleetGO voor: Fiscale verantwoording, track en trace en optimalisatie van het de planning.

Op achttienjarige leeftijd begon Sebastiaan als monteur bij Pirtek, een 24-uursservicebedrijf dat hydraulische storingen op locatie oplost. Nu, 13 jaar later, is hij samen met zijn vrouw eigenaar van de vestiging Amsterdam-Noord. Bij klanten die kampen met een storing, staat binnen een uur een monteur van Pirtek op de stoep. Dat lukt mede dankzij het Track en Trace-systeem van FleetGO.

‘De samenwerking met FleetGO is erg prettig. De lijnen zijn erg kort, je spreekt snel met de juiste persoon’.

Sebastiaan van Eijs

Binnen een uur zijn klanten geholpen

Lang werkt Sebastiaan nog niet met het Track en Trace-systeem van FleetGO, maar zijn enthousiasme erover steekt hij desondanks niet onder stoelen of banken. Sebastiaan: “Niets is belangrijker dan zo snel mogelijk bij onze klanten zijn. Daarvoor moet je optimaal kunnen plannen. Als een klant belt om een storing door te geven, kijk ik via het online platform van FleetGO welke monteur daar het dichtst in de buurt is. Vervolgens sein ik die monteur in. Onze klanten zijn altijd binnen een uur voorzien van een oplossing. Daarin onderscheiden wij ons.”

GPS voordelen

Vijf wagens heeft Pirtek Amsterdam Noord, die sinds een jaar of zes allemaal over het rittenregistratiesysteem van FleetGO beschikken. Sebastiaan: “Aanvankelijk zijn de systemen ingebouwd om een sluitende kilometerregistratie aan te kunnen leveren aan de Belastingdienst. De tijd dat we dat nog met een pennetje en een papiertje deden, is wel voorbij. Het mooie is dat dit systeem op basis van GPS werkt, waardoor je er veel meer mee kunt dan alleen ritten registeren. Omdat ik nog maar vier weken geleden eigenaar ben geworden van Pirtek Amsterdam-Noord, ben ik nog aan het ontdekken wat er allemaal mee kan. Maar dat het een heel efficiënt, overzichtelijk en gebruikersvriendelijk systeem is, heb ik al lang gezien.”

Optimale planning

Als kersverse eigenaar van een bestaand bedrijf komt er veel op je af. Maar juist dat is wat Sebastiaan aantrekt in deze rol: “Al die nieuwe dingen, ik houd ervan. Dat neemt niet weg dat ik het heel prettig vind dat FleetGO mij wegwijs maakte in het rittenregistratiesysteem. Kees, onze vaste contactpersoon van FleetGO, heeft mij laten zien hoe ik het systeem optimaal kan benutten en hoe het online platform werkt. Je kunt monteurs bijvoorbeeld online een kleur te geven en ze op die manier heel makkelijk volgen. Kees ging er echt voor zitten en nam alle tijd. Die positieve vibe zag ik ook terug bij de monteur van FleetGO, die de kastjes bij ons inbouwt. Vakbekwaam, netjes op tijd, kort en krachtig. Dat belooft veel goeds!”

‘Big Brother’

Wat het online volgen van de chauffeurs betreft; wat vinden ze daar eigenlijk van? Sebastiaan: “[lacht] – Dat big brother-effect bedoel je. Ik ben er heel open in. Onze medewerkers weten dat ik meekijk, zodat ik ze zo goed mogelijk kan inplannen. We werken op basis van vertrouwen met elkaar. Mogelijk helpt het dat ze weten dat ik óók monteur ben geweest en vanuit die ervaring weet dat je snel en accuraat moet kunnen reageren. Zijdelings roep ik trouwens wel eens iets over de weg die ik heb bewandeld, tot ik hier eigenaar werd. Ik wil dat ze weten dat er altijd groeimogelijkheden zijn, als je maar doorzet. En dat je de mogelijkheden die je krijgt, optimaal moet benutten. Zo’n mentaliteit heeft FleetGO ook. Daarom matchen we zo goed denk ik.”

Offerte aanvraag