• Contactpersoon

    Jeroen van der Horst
  • Oplossing

    Rittenregistratie, Track en Trace, Rijgedrag
  • Website

    https://www.tinteltuin.nl/

Kinderopvang Tinteltuin

In gesprek met Jeroen van der Horst, Manager relatiebeheer/marketing bij kinderopvang Tinteltuin. Ze gebruiken FleetGO voor: Fiscale verantwoording, planning en controle op het rijgedrag.

“Dankzij de automatische kilometerregistratie weten wij dat onze administratie aan alle fiscale normen voldoet.”

Jeroen van der Horst

Bij kinderopvang TintelTuin bruist het. Want waar kinderen zijn, is energie. Daarom bieden alle 70 vestigingen van TintelTuin een uitdagende en veilige speel- en leeromgeving aan ‘hun’ kinderen. Maar ook het vervoer van school naar de opvang is tiptop geregeld. Want het kladblokje voor de ritgegevens heeft plaatsgemaakt voor de automatische rittenregistratie van FleetGO. Dus nu kunnen de chauffeurs die de kinderen van school halen zich volledig richten op de ontvangst van de kinderen.

Van school naar opvanglocaties

Bij maar liefst 80 scholen in de regio’s Amsterdam, Zaanstreek en Waterland staat iedere dag een busje van TintelTuin klaar om kinderen naar een van de 70 opvanglocaties te brengen. Jeroen, manager relatiebeheer van TintelTuin: “Omdat het kilometerregistratiesyteem van FleetGO ook een Track en Trace-functie heeft, kunnen alle 23 busjes van TintelTuin optimaal worden ingezet. Het komt bijvoorbeeld wel eens voor dat een busje door een defect niet kan rijden of dat er ineens een extra kindje opgehaald moet worden. Dankzij Track en Trace kunnen we snel een andere chauffeur of een ander busje inschakelen. De grafische voorstelling geeft precies aan waar de auto’s rijden. Daardoor kunnen we onze auto’s ook clusteren. Echt heel handig.”

Kladblokje verleden tijd

Tot een halfjaar geleden deed TintelTuin de rittenregistratie nog op de ‘ouderwetse’ manier. Jeroen: “We werkten nog met kladblokjes en met klemborden om te checken of de kilometers wel aansloten. Soms waren de aantekeningen onleesbaar en moest je daar weer achteraan. Het was ook steeds een heel gepuzzel om ritgegevens zo te ordenen dat we ze aan de Belastingdienst konden doorgeven. We wilden graag van deze papieren administratie af en zochten naar een praktische en werkbare oplossing, die voldoet aan alle eisen die de Belastingdienst eraan stelt. Én we wilden dat onze chauffeurs zich gelijk op de ontvangst van de kinderen konden richten in plaats van op hun kladblokje. Voor ons is het rittenregistratiesysteem dé oplossing. Alle ritgegevens worden automatisch vastgelegd en gecategoriseerd. Het besef dat deze gegevens voldoen aan de fiscale normen, geeft veel rust.”

Gebruiksgemak

Na wat gegoogeld te hebben, kwam Jeroen al snel uit bij de website van FleetGO. Jeroen: “De website geeft duidelijke informatie en het persoonlijke contact met FleetGO was gelijk goed. Ze zijn vriendelijk, duidelijk en to the point. Ook denken ze goed mee als we vragen hebben. Dat is voor ons heel belangrijk. Vooral als je bedenkt dat we geen dozen of spullen ophalen, maar kinderen. Dan moet echt alles goed gaan. Blijkbaar zitten we hierin op een lijn. We waren er eigenlijk gelijk uit; deze samenwerking voelt goed. Inmiddels werken we een halfjaar met het kilometerregistratiesysteem. We zijn er heel tevreden over. De prijs is gunstig en het gebruiksgemak is hoog. Het systeem biedt veel mogelijkheden waarmee we het logistieke deel wat bij ons werk hoort efficiënt kunnen inrichten. Daarnaast weten we zeker dat de Belastingdienst de juiste gegevens krijgt. En het belangrijkste is wel dat we ons nu in alle opzichten volledig op de kinderen kunnen richten.”


Pirtek
Previous

Share On

connect

we'd love to have your feedback on your experience so far