eConnect: Order Exchange Gateway

Optimaliseer de Supply Chain en verhoog uw kwaliteitsstandaarden

Uitwisseling van transportopdrachten op een uniforme manier

Met de eConnect Order Exchange Gateway kunt u transportorders beheren die u toewijst aan geselecteerde transport- of logistieke bedrijven via het eConnect-platform.

Dankzij het Multi-level orderuitwisselingsplatform kunt u als transportbedrijf onderaannemers eenvoudig inschakelen, maar behoudt u toch de controle over uw zendingen.

Vandaag is het voor de verlader, het transportbedrijf en de ontvanger mogelijk om bestellingen en verzendingen te delen met onderaannemers en overzicht te houden over de uitvoering hiervan. Dit om de hoogste kwaliteit te kunnen garanderen bij het uitvoeren van dese opdrachten. Daarnaast wordt er steeds meer flexibiliteit verwacht van de transportonderneming en haar onderaannemer.

Voordelen van eConnect: Order Exchange Gateway

Binnen het eConnect platform kunnen alle actoren binnen de logistieke keten opdrachten en status-informatie op een universele manier uitwisselen. eConnect zorgt ervoor dat de juiste informatie binnen de volledige supply chain beschikbaar is, en de uitvoering van een opdracht in real-time wordt gecontroleerd en bijgewerkt.

De eConnect Order Exchange Gateway zorgt ervoor dat iedere partij haar bijdrage levert voor een kwalitatieve verwerking van informatie tijdens een opdracht, en iedereen up-to-date is. Op die manier worden fouten vermeden en bedrijfsprocessen worden efficiënter gecontroleerd.

  • Onafhankelijk van Telematica-systeem of boordcomputer
  • Onafhankelijk van TMS- of ERP-systeem
  • Multi-level uitwisseling van zendingen en opdrachten
  • Beperkte investering
  • U betaalt enkel voor wat u verbruikt
  • Betere kwaliteit door samenwerking tussen verzender, transporteur en ontvanger
  • Verlaagde CO2-uitstoot
  • Transparante kosten
  • Gebruik van bestaande interfaces

Real-Time visibility voor alle logistieke partners

Klanttevredenheid
Minder administratieve fouten
Gedigitaliseerde uitwisseling met eConnect zorgt ervoor dat minder administratieve fouten gemaakt worden. Door automatische integratie van zendingen voorkomt u discussies over geregistreerde tijden, producten, materiaal en alle belangrijke onderdelen van een order.

Real-Time updates
Eén waarheid
Door het multi-level delen van informatie op een geautomatiseerde manier beschikken alle partijen over dezelfde informatie. Door het delen van POD’s, documenten, facturen stopt u bedrijfsproces niet, en kan u beter uw administratie stroomlijnen.

Connectivity
Schakel uw partners snel in
Door de vele integratiemogelijkheden die eConnect biedt, zowel naar ERP/TMS platformen en telematica systemen kan uw onderaannemer snel ingeschakeld worden in de administratieve logistieke keten.

Real-Time Delivery
Automatisch monitoren
Dankzij Order Execution Monitoring houdt u de vinger aan de pols. Door middel van een positie bieden wij u de beste monitoring en wordt u gealarmeerd bij problemen. Deze control tower functionaliteit laat u enkel focussen op wat potentieel verkeerd gaat.

End-To-End
Voor alle betrokken partijen
eConnect zorgt ervoor dat alle partijen – ook de indirecte – perfect hun zending kunnen opvolgen en de nodige informatie real-time verkrijgen. Minder telefoons of email uitwisseling door middel van een ‘management by exception’ oplossing

FleetGO-eConnect_app

Geen telematica oplossing aan boord?


Met Connect App kan men statusinformatie over opdrachten – ook voor transportbedrijven of onderaannemers zonder boordcomputer – in real-time uitwisselen (posities, aankomst en vertrek, begin en einde van een actie, ETA, et cetera).

eConnect verbindt verschillende transportondernemingen, onderaannemers en andere service providers in de logistieke keten, volledig onafhankelijk van om het even welk telematica systeem.

Meer weten over
eConnect?